1996. február 22., csütörtök

Nadir session 1996

Origo/oa: NADIR - Demo 1996 - mp3 letöltés























Letöltés:
01-Szent_Antal_Tuze.mp3
02-Tanc.mp3
03-Siraly.mp3
04-Soroksar.mp3
05-Valaha.mp3
06-Vagta.mp3
07-Nadir.mp3
08-Karbon.mp3
09-Dzsamal.mp3


Napló



1996 február 12.

Este próba a MOM gyár pincéiben. A Somogyi Bélába megyek, s mondom a Fülinek, hogy hívja fel a Tóthot, mert nem tudja, hová és mikor kellene jönnie. De Füli úgy el van merülve az őt körbelengő gyanús, magukat zenésznek tartó alakokkal folytatott anekdotázásban, hogy erre nem képes. Megjön Gerdesits is, és Füli csak ekkor fogja fel, hogy Tóth még otthon ül. Végre beszélnek, kiderült, Tóth órák óta próbálja hívni, de Fülikénk nem értesített róla senkit, hogy az ismert számukon nem működik a telefon. Gerdesits utasításokat ad, hogyan jöjjön Tóth a MOM-ba, ahol próbálni fogunk. Végre elkotródnak a népek, s bepakolódunk Füli Skodájába, s elkocsizunk a MOMhoz. Füli és Gerdesits elmennek éjjelnappaliba, én meg várom Tóthot, aki nemsokára be is görög a Peugeottal. Átszállok hozzá, aztán elég sokára megjön a két éjjtnappallá tévő. Ekkor izgalmas jelenetet mutatnak be. Füli előszöris neheztel rám, amiért otthagytam nyitva a Skodát, s átültem a Tóthoz (két méterre). Aztán rémülten megkérdi, nem zártam e be, merthogy bent van a kulcs. Megnyugszik, hogy nem. Gerdesitset utasítja, hogy nyissa ki az ajtót, eközben ő a másik nyitott ajtót bezárja. Eközben Gerdesits bezárja az utolsó nyitott ajtót is. Egyszerre lesznek kész a két művelettel. A kulcs bent fityeg a kormány mellett. Tóthtal nem hiszünk a szemünknek, s némi kivárással szállunk ki a kocsiból, nehogy nagyon kiröhögjük az érzékenylelkű Fülit, aki tehetetlenül káromolja istent. Tóth nyomatékos tanácsára betrappol drótot kérni a MOM-ba. Egy forrasztóón keménységéhez közelítő dróttal tér vissza. Tóth lemondóan előveszi bicskáját, és kinyitja az ajtót.
Végre valahára begurulunk az igazi, hatalmas gyárba, és hosszas kacskaingózások után elérünk egy bejárathoz, melytől az alagsorban kb. 50 méter a Quimby próbahelye. Tóth tíz felé elmegy füröszteni, de igen jót próbálunk éjfélig. Gerdesits rendkívül tehetséges, nem dobolja ki magát, érzi, hogy nekünk nem kell rockos vagy jazzes virtuozitás, csak pontos, intuitív, lendületet adó ritmus, és apró, kreatív variálások. Ha holnap is így megy, akkor jó zene lesz a CD-n.

1996 február 13.
Füli már reggel beviharzott az irodába, s lepakolt egy maréknyit a dobállvány ezer rözsegallyazatából. Délután bepakoltunk a Skodába, s megvártuk, míg egy, a Somogyi Bélán minden nap(szak)os ordibálós-anyázós dugó lezajlik. Gerdesits is bebattyogott, hozott még mindenféle tamokat is a Dzsamalhoz.
Zakival megkezdtük a beállást. Kicsit felemásan éreztem magam, mert egyrészt én is szerettem volna mindent kipróbálva megtalálni a legjobb hangzásokat, másrészt viszont Zakival szemben feszélyezett, hogy Füli ezt akkurátusan, az idővel nem törődve meg is teszi. Szerencsére Zaki is biztosított róla, hogy az elején, amíg kialakulnak a hangzások, természetes a csigatempó. Füli és Gerdesits egyébként messzemenően elégedett volt mind vele, mind stúdiójával, annak hangulatosságával, nomeg a mikrofonállománnyal, melyből egy-egy többszázezres értéket képvisel. A Tánccal kezdtünk, aztán jöttek sorra a többi számok, persze még csak gitár és dob.

1996 Február 14
Péterdivel dolgozunk a felvételeken.














1996 február 15.
Zakival fejezzük be az anyagot. Elég tisztességesnek tűnik.


1996 Február 19 hétfő
Végre ma befejeztük az iroda-felújítást. Azt hiszem megtettem mindent, amivel a felvétel és keverés barátialapúságához hozzájárulhattam. Iszonyú izomlázam van, de Zakinak is, pedig ő focizik. A tapétázás igen randa lett, mondta is este telefonon Attila, aki bentjártakor igencsak visszafogta kritikusi vénáját, hogy tán jobban jártunk volna, ha adunk a portásnak egy üveg bort, és vele csináltatjuk. Persze Attila még nem látta a festés eredményét, most a tapéta úgy fest, mint egy térkép az alkonyi Antarktiszról.

1996 Február 22
Füli csörtetett be, lerakta az effektjét az asztalra. Megvitattuk a számsorrendet, szerintem nem lett tökéletes. Egykor hazaszaladtam, a villanyszerelök már kialakították a konyhafali hálózatot.

1996 Február 22. 13:00~18:00
Ma vala a keverésnek nagy napja. Zaki szeretet volna kilencre végezni, ez persze nem sikerült, bár az első számot megelőző igen hosszadalmas beállítgatások után már gyorsabban zajlottak az események. Én persze nem tudtam szolgáltatóként tekinteni Zakira, így kedvenc köztes léthelyzetembe kerültem, sürgettem volna Fülit, elnézéstkérően pillogva Zakira, de persze én is akartam, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az anyagból. Beállított Gerdesits is, és lelkiismeretesen részt vett a hozzászólásokban. Ilyenkor mindenkire szükség van saját szólama és sávja optimalizálásához. Gyakran a potméter rengeteg kezelésébe is beavatkozhattunk, ha számközben kellett valamit állítani hangerőben, balanszban. Kicsit ideges lettem, amikor egy szünetben kivonult Füli és Feri hasisozni, de nem ártott meg nekik a 'mágikus henger', Feri papírcsöve, mely e célra lett célszerszámosítva. A vége felé elkértem Zakitól a CD író telefonszámát, s megbeszéltem vele, hogy odaviszem még az este a DAT-ot, így holnapra CD-n lesz az anyag. Zaki megkérdezte, miután letettem, tudom e, mennyibe kerül. én azt hittem, 2-3 000 Ft, kiderült, 8000. Hűha! Aztán felhívtam újra, s tisztáztuk, nem gyártásra lesz, s nem áfás számlával. Így csak 3800. Na jó. Fél tízkor beültem egy női taxishoz, aki alig találta meg a Vajda Péter utcát, így borravaló nélkül kiszálltam, s nem kértem meg, hogy várjon meg, pedig előtte azzal kecsegtettem. Leadtam a DAT-ot, holnap dél tájban készen lesz. Utána persze kereshettem újabb taxist. Bea kicsit haragos volt, korábbra ígértem magam, nem is mertem mondani, hogy még ezt is elintéztem

Origo/oa: NADIR - Demo 1996 - mp3 letöltés

Nincsenek megjegyzések: